سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مستند «خلیلِ آفریقا» در روزهای سخت شیخ زکزاکی رونمایی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


 

  • مستند «خلیلِ آفریقا» در روزهای سخت شیخ زکزاکی رونمایی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، مستند «خلیلِ آفریقا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله رفیعی در مراسمی با حضور علما و طلاب ایران و نیجریه و همچنین با شرکت سید محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و شجاعی فر نماینده رسمی شیخ زکزاکی در ایران رونمایی شد.

    در ابتدای این مراسم که در سالن شهید رجایی قم برگزار شد روح‌الله رفیعی تهیه‌کننده و کارگردان مستند «خلیلِ آفریقا» توضیحاتی را در رابطه با ساخت این مستند ارائه کرد. وی با اشاره به چگونگی شروع ساخت مستند گفت: تفاوت مستند «خلیلِ آفریقا» با دیگر مستندهای ساخته ‌شده با این موضوع در این است که این مستند بر اساس یک پایان‌نامه علمی ساخته ‌شده است و ما بر اساس پایان‌نامه حسین مادرشاهی کار را شروع کردیم و در این مستند به روایتی از بخش‌های جنبش اسلامی نیجریه پرداختیم. آن‌هم در شرایطی که در نیجریه هنوز چهره نفاق در این جنبش اسلامی پیدا نشده بود.

    این مستندساز بیان کرد: اولین قسمت مستند به عثمان دامخولیه می‌پردازد. او کسی است که خیلی قبل‌تر از انقلاب ما در نیجریه ساز و کار انقلاب اسلامی را بنا کرده و حکومتی شبیه به ما با ساختار ولایت‌ فقیه ایجاد کرده بود؛ اما متأسفانه بعد از مدتی عده‌ای بانفوذ به این حکومت باعث شدند تا این حکومت چند ساله به پایان عمر خودش برسد؛ اما از آنجایی ‌که حق هیچ ‌وقت باطل نمی‌شود علم مبارزه در نیجریه بار دیگری توسط شیخ ابراهیم زکزاکی افراشته شد و انشا الله توسط خود ایشان به صاحب‌الامر (عج) تحویل داده خواهد شد.

    سپس محمدحسن شجاعی فر، نماینده رسمی جنبش اسلامی نیجریه و شیخ زکزاکی در ایران گفت: انسان ظرفیت وجودی بالایی دارد و می‌تواند اشرف باشد، این ظرفیت وجودی گاهی در خانه خود انسان ظهور پیدا می‌کند و گاهی آن‌قدر رشدش زیاد می‌شود که علاوه بر کشور و جهان در تاریخ هم ماندگار می‌شود و دیگر ماندگاری‌اش ربطی به زمان حیاتش هم ندارد. برای مثال امام خمینی (ره) چنین شخصیتی داشتند و شخصیتشان در طول تاریخ و در تمام جهان ماندگار شده است و پیروان حقیقی ایشان هم که همین‌گونه رشد خواهند کرد مانند مقام معظم رهبری (مدظله) در تمام دنیا و در تمامی اقشار محبوب هستند.

    وی ادامه داد: حال در نیجریه فردی می‌آید و این راه را ادامه می‌دهد و در شهری که تبلیغ بسیار سخت است، جایگاهی پیدا می‌کند که امروزه کشیش مسیحی با لباسش می‌آید و در تجمع آزادی سید زکزاکی شرکت می‌کند.

    شجاعی فر بیان کرد: نکته مهم دیگر این است که شیخ زکزاکی آمده و یک رابطه‌ای میان امام خمینی (ره) به ‌عنوان یک رهبر مبارزاتی مسلمان، گاندی و ماندلا ایجاد کرده است. به این معنی که محوریت با امام خمینی (ره) است ولی روش مبارزاتی فعلی مانند گاندی و ماندلا است. در تاریخ هم همین‌گونه بوده و زمانی که موسی برای مدتی نبود عده‌ای گوساله‌پرست شدند و ما امروزه باید تلاش کنیم تا درزمانی که خود شیخ نیستند تعدادی گوساله را به ما نشان ندهند.

    وی تاکید کرد: شیخ زکزاکی یک جمله معروفی دارد که می گوید: «همه‌جا بگویید که اگر امام حسین (ع) یک جوان و یک سرباز سیاه‌پوست داشت امام زمان (عج) امروزه در نیجریه 15 میلیون سرباز سیاه‌پوست دارد.»

    در ادامه مسعود شجره رئیس انجمن حقوق بشر اسلامی به‌ وسیله ارتباط ویدیویی به لزوم انجام کارهای تبلیغاتی در راستای آزادی شیخ اشاره کرد و در ادامه به بیان وضعیت شیخ زکزاکی پرداخت و گفت: شیخ امروزه حال خوبی ندارد و تعدادی نزدیک به 38 گلوله در جمجمه و بدن شیخ قرار دارد و به گواه متخصصین ‌یک معجزه است که ایشان همچنان میان ما هستند.

    وی در ادامه بیان کرد: شیخ زکزاکی واقعا در دنیا یک لطف الهی است، ما امروز نزدیک محرم هستیم و اگر بخواهیم در زمان فعلی ظهوری از درس‌های عاشورا ببینیم؛ می‌توانیم این مهم را در نیجریه و در شیخ زکزاکی پیدا کنیم که چطور هزاران نفر حاضرند شهید شوند تا حق را پایدار کنند. گاهی گفته می‌شود شیخ در نیجریه 20 میلیون نفر را شیعه کرده است ولی بحث فراتر از این است و در اصل 20 میلیون نفر راه امام حسین (ره) را انتخاب کرده‌اند.

    وی تأکید کرد: ما در این 3 سال تعداد زیادی خبر دروغ و بی‌اساس و از اخباری که توسط رخنه دشمن منتشر می‌شده را مشاهده کردیم و ما از دوستان خواهش می‌کنیم تا هر خبری را دیدند قبول نکنند مگر اینکه توسط دفتر ایشان و یا انجمن حقوق بشر اسلامی تائید شده باشد، زیرا ما از این راه ضربه بسیاری خوردیم. شیخ زکزاکی ثمره مبارزات حسینی در حال حاضر است و همان‌طور که امام حسین (ره) می‌فرمودند:  کیست که مرا یاری کند جنبش اسلامی شیخ زکزاکی هم به دنبال یار می‌گردد و نیاز به کمک دارد.

    در ادامه این مراسم با حضور سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح از سایت چهار زبانه دفتر شیخ زکزاکی در ایران رونمایی شد.

    مجموعه مستند «خلیلِ آفریقا» به کارگردانی روح‌الله رفیعی و با پژوهش حسین مادرشاهی است که در ده قسمت 25 دقیقه‌ی به‌زودی از سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.